perjantai 23. toukokuuta 2014

Malmö ja Lund

Uusi jakso ja uudet kujeet! Tuntui niin uskomattomalta, miten ensimmäinen jakso voi olla jo ohi ja seuraavaksi alkaisi viimeinen jakso, jonka jälkeen olisi jo kotiinlähdön aika. Ensimmäinen jakso oli mukava ja minusta tuntui että olin saanut rentoutua, vaikka haasteitakin oli ollut mukavasti. Silti minulla on hieman hullun luonne ja haluan koittaa missä rajani menevät. Kuinka paljon pystyn oppimaan ja milloin se jaksamisen raja tulee oikein vastaan? Tälläkin kertaa tunsin, ettei haasteita vain ole tarpeeksi ja elämä tuntuu liian helpolta, joten halusin koittaa jotain uutta. Olin jutellut ruotsalaisen ystäväni kanssa, että voisin mahdollisesti ottaa ruotsinkielisen kurssin viimeiselle jaksolle, mutta aluksi pidin sitä pelkkänä ajatuksena. Huhtikuun ensimmäisellä viikolla istuin kuitenkin ensimmäisellä ruotsinkielisellä luennollani ainoana vaihto-oppilaana. Aiheena oli hållbar affärs- och produktutveckling. Silloin jos koskaan tunsin olevani hullu! Päivääkään en ole katunut kurssille menoa, mutta työläs se on ollut. Kurssiin kuuluu ryhmätyö, itsenäinen koe ja kirjallisuusseminaari. Nyt jos koskaan olen päässyt näkemään, mitä ruotsalainen kurssi oikeasti sisältää ja kuinka työläitä ne ovat. Vaihtareiden kurssit ovat tuntuneet lasten leikiltä tähän kurssiin verrattuna. Kurssi on ollut minulle mahtava kokemus oppia ruotsia ja soluttautua ruotsalaiseen kulttuuriin. Uusia ystäviä olen saanut rutkasti ja minusta tuntui kuin olisin aloittanut vaihtojakson uudestaan täällä Ruotsissa.

Huhtikuu meni niin nopeasti, ettei minulla ole siitä edes sen kummemmin kerrottavaa. Kävin kavereiden kanssa Malmössa ja Lundissa ja koin ensimmäisen motellikokemukseni. Aika pitkään sitäkin sai odottaa, mutta vasta nyt ensimmäistä kertaa nukuin motellissa.  En ole koskaan kokenut yhtä tehokasta reissua kuin mitä meillä oli nyt lauantain ja sunnuntain välisenä aikana. Näimme kaksi kaupunkia alle kahdessa vuorokaudessa. Ilman mahtavaa opastamme Katharinaa koko reissu olisi jäänyt kokematta. Reissua varatessa minun tuli käytettyä ensimmäistä kertaa luottokorttiakin. Jo oli aikakin! Eikä loppua meinaa näkyä nyt, kun käyttö on aloitettu!

Ruotsin ja Tanskan yhdistävä silta

Kirsikkapuut kukki jokapuolella

Bimbo Bingo :D




Muuten huhtikuu kului samalla tavalla kuin kaikki muutkin kuukaudet, juhlia kahvittelua ja opiskelua. Tässä kuussa vain hieman enemmän opiskelua, mutta se on ollut sen arvoista. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti